Effektiv kommunikation som redskab ved konflikter & Kommunikation i strategisk arbejdsmiljøledelse
En dag med 2 workshops
Kommuniker jer til færre konflikter og bedre arbejdsmiljøledelse.
Effektiv Kommunikation som Redskab til Konflikthåndtering
Konflikter er ømt og et svært håndteret tema på mange arbejdspladser.
Mange ønsker sig en konfliktopløsende arbejdspladskultur, hvor vi alle har fokus på at lykkes.
Man skal helst ikke op af en konflikt trappe. Derimod skal vi finde måder at blive nede i på konfliktrappen og skabe den bedste dialog for alle.
På denne workshop vil vi dels få kommunikationsværktøjer til at få ro på os selv i konfliktsituationer og få metoder til hvordan man kan deeskalere dialoger når situationen er svært eller spændt.
Kommunikation i Strategisk Arbejdsmiljøledelse.
I det bedste arbejdsmiljøarbejdet er hverdagsforankringen blot en lille tangent – en lille del af den almindelige hverdagsledelse.
Alle ledere har ansvar for arbejdsmiljøet, som er vigtigt for tilknytning og fastholdelse af medarbejdere.
Et godt arbejdsmiljø er en del af den daglige ledelse, men mange ledere finder det udfordrende at arbejde med psykisk arbejdsmiljø.
Når ledere ser, at arbejdsmiljøet understøtter den ønskede kultur, bliver strategisk arbejdsmiljøledelse mere relevant. Kommunikation er et centralt værktøj til at skabe fælles fokus på et godt arbejdsmiljø.
Dagen består af en blanding af oplæg, dialog og case-bearbejdning samt træning gennem praktiske øvelser.
Målgruppe
Denne workshopdag er særligt til dig, der har ansvar for både resultater og relationer – og som ønsker at styrke din kommunikation i pressede situationer og gøre arbejdsmiljøet til en naturlig del af den daglige ledelse.
Varighed
6 timer
2 workshops på én dag
Styrk trivsel og tillid på én dag, med to workshops om stressforebyggelse og feedbackkultur.
Disse workshops er til dig, der arbejder med mennesker, trivsel og samarbejde i hverdagen og som ønsker konkrete redskaber til at styrke både den enkelte og fællesskabet på arbejdspladsen.
Styrk både AMO og ledelseskommunikationen med to workshops på én dag
Disse workshops henvender sig til medlemmer af AMO, ledere og arbejdsmiljøansvarlige i mellemstore og store virksomheder, både private og offentlige, der ønsker at arbejde strategisk og praktisk med trivsel, samarbejde og forankring af strategi.
Forebyg krænkelser og styrk dialogen i jeres APV
Denne workshopdag er for dig, der arbejder med arbejdsmiljø, trivsel og samarbejde – og som ønsker konkrete redskaber til at forebygge krænkelser og skabe en meningsfuld og involverende APV-proces.