Kontakt os

Vi hjælper dig med at finde det kursus du søger og give et tilbud på rådgivning

Telefon

+45 26333665

Hverdage kl. 8:00-16:00

 

Adresse

Havnevej 1

4000 Roskilde

 

F.A.Q

Hvem skal have arbejdsmiljøuddannelsen?

Alle ansatte, der er valgt som arbejdsmiljørepræsentanter eller udpeget som arbejdsledere i AMO, skal gennemføre den lovpligtige arbejdsmiljøuddannelse.

Hvilke virksomheder skal have en arbejdsmiljøorganisation?

Alle virksomheder med ti eller flere ansatte, der udfører arbejde for en arbejdsgiver, skal have en arbejdsmiljøorganisation (AMO).

Hvad er forskellen på at tage arbejdsmiljøuddannelsen som 3-dagskursus og online?

Vores kurser er oftest åbne for alle brancher med mindre andet er angivet, og begge kurser varer 22 timer. 

Forskellen på 3-dagskursus og onlinekursus

3-dagskursus:

  • På 3-dagskurset foregår alle tre dage på et kursussted, med andre kursusdeltagere fra forskellige virksomheder
  • Inden kursusstart, skal kursisterne forberede en kort, mundtlig præsentation, med tanker og overvejelser i forhold til ansvar og den rolle som kursisten har som Arbejdsmiljørepræsentant/-leder.
    Se krav til den praktiske opgave her.
  • Efter de 3 dage skal kursisterne aflevere en skriftlig, praktisk opgave.

Online Kursus:

  • Online kurset starter med 4 timers tilstedeværelsesmøde på en bestemt dag.
  • Resten af kurset tages online af kursisterne inden for 7 uger.
  • Kurset afsluttes med to praktiske opgaver som er inkluderet i de 22 timer.

Hvor lang tid tager arbejdsmiljøuddannelsen?

Kurset varer 22 timer og gennemføres som dagkursus – hver dag kl. 08.15–16.00.
Kurset afvikles på tre sammenhængende dage.
Kurset gennemføres holdvis, og kursusdeltagerne følges ad fra start til slut.
Hvis en deltager er nødt til at afbryde kursusforløbet, skal Arbejdsmiljøgruppen kontaktes hurtigst muligt, så vi nærmere kan aftale muligheden for at afslutte kurset på et andet hold.
Det samlede kursusforløb skal være afsluttet, senest tre måneder efter deltageren er blevet valgt ind i eller udpeget til arbejdsmiljøgruppen.

Hvornår skal man have en arbejdsmiljøorganisation?

I alle virksomheder skal arbejdsgiveren, arbejdsmiljørepræsentanter og arbejdsledere samarbejde om arbejdsmiljøet.
Har virksomheden ti eller flere ansatte, skal samarbejdet foregå i en arbejdsmiljøorganisation (AMO).
AMO skal løbende arbejde med virksomhedens arbejdsmiljø.
Det betyder, at AMO både arbejder med hverdagens arbejdsmiljøproblemer og de mere langsigtede arbejdsmiljøproblemer.