7 gode råd til den nye arbejdsmiljørepræsentant
1. Tal med den forhenværende AMR eller arbejdsleder.
2. Få et overblik over arbejdsmiljøindsatser der hidtil været, og hvilke fremtidige initiativer, der står beskrevet i AMO´s handlingsplan.
3. AMOs struktur og opbygning – er der en særlig grund til, at den er udformet på denne måde eller skal I genoverveje denne opbygning?
4. Overvej hvad du vil bidrage med i AMO arbejdet.
5. Sørg for at etablere et godt samarbejde i AMO. I kan fx udarbejde et årshjul hvor i planlægger årets AMO-møder og andre arbejdsmiljøindsatser.
6. Indgå i netværk med andre arbejdsmiljørepræsentanter og/eller arbejdsledere
7. Hold dig opdateret om arbejdsmiljølovgivningen og vigtige emner inden for det fysiske og psykiske arbejdsmiljø.
Kilde: Arbejdstilsynet
Arbejdsmiljø-repræsentant (AMR)
AMO samarbejde for arbejdsledere
Tidligere blogindlæg
Rådgivning om forebyggelse af Ny Corona på arbejdspladsen
Rådgivning om forebyggelse af Ny Corona på arbejdspladsenVi rådgiver om sikker tilbagevenden til arbejdet efter Corona udbruddet Vi rådgiver virksomheder i forbindelse med planlægning af tilbagevenden til arbejdspladsen, efter Corona epidemien. Ud fra en gennemgang af...
Corona: Hvordan skal din arbejdsplads forholde sig?
Corona: Hvordan skal din arbejdsplads forholde sig?Covid-19 (coronavirus) påvirker i øjeblikket alle arbejdspladser, og myndighedernes skærpede foranstaltninger de næste 14 dage skulle gerne inddæmme epidemien - med fælles hjælp. Arbejdsmiljøgruppen følger løbende...
Sommervarmen påvirker arbejdsmiljøet
Hvor varmt må det være på arbejdspladsen?I går kunne man i DR Nyheder hører om personale og patienter på Århus Universitetshospital, som sveder i sommervarmen, da der ikke er aircondition i bygningerne. Sommervarmen er nok noget noget, som de fleste danskere i...