Konfliktløsning og kommunikation

Bliv mere bevidst om din egen rolle og adfærd i konflikter.

Kurset er for dig, der vil styrke din kommunikation som arbejdsmiljørepræsentant eller -leder.

Det er til dig, der ønsker enkle og konkrete redskaber til at mestre vanskelige situationer. Du lærer desuden at motivere dine medarbejdere eller kollegaer og du får desuden en psykologisk indsigt, der gør det muligt for dig at vende konflikter til en konstruktiv dialog.

Du får både et teoretisk basis og praktisk træning i at bruge forskellige samtaleredskaber. Målet med kurset er at du efter kurset bliver du mere bevidst om din egen rolle og adfærd i konflikter.

 

Beskrivelse på suppleringskursus i Konflikthåndtering og Kommunikation

Du kender måske situationen at du er klemt op i en krog og føler dig presset i konfliktsituationer? Du ved ikke helt hvad du skal stille op måske? Eller du har svært ved at takle svære situationer eller konflikter…

Kurset her er for dig, der vil styrke din kommunikation som arbejdsmiljø-repræsentant eller leder. Det er til dig der ønsker enkle og konkrete redskaber til at takle vanskelige situationer. Du ønsker at kommunikere skarpere og få værktøjer til at komme konflikter i møde på en anerkendende måde.

 

Udbytte

Du styrker din:

  • Indsigt i konfliktkommunikation
  • Den konstruktive dialog
  • Brugbar feedback indsigt
  • Øge din samarbejdsevne
  • Evne til at fornemme grænser

 

Indhold

  • Indsigt i kommunikation og gode samarbejdsredskaber
  • Aktiv lytning
  • Skabe en åben og konstruktiv kommunikation
  • Konfliktløsning og takle vanskelige situationer eller personer
  • Feedback på en konstruktiv måde
  • Kropssprog og konflikthåndtering
  • Fastholde krav, grænser og mål for konfliktsamtalen

 

Form:

Kurset består af en blanding af oplæg, dialog og case-bearbejdning samt træning gennem praktiske øvelser. Du kommer til at øve dig i teknikker, trække på dine erfaringer og få nye ideer.

Lær at håndtere konflikter:

Har du spørgsmål?